.:Bersabarlah:.

Salam..


Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:
"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikitpun."
(Hadis riwayat Imam Tirmizi).
KENAPA AKU DIUJI?
waah..bersemangat Farah. hehe..harini punya hadis ringkas je. sebab Farah terlalu 'rajin' nak taip banyak-banyak. hehe..maaf..apa yang Farah nak kaitkan ialah hadis ni dengan apa yang dah Farah lalui. ape taknye, semalam dah kena sound dengan seorang senior yang baik hati. dia yang dah sedarkan Farah. Farah lalai. bila dia sound tu perh.... macam ade banyak batu hempap kepala Farah. ouch!
s0o..pengajaran untuk harini, jaga tingkah laku anda Cik Farah. jangan berubah kerana 'senior tu', tapi berubahlah kerana Allah. InsyaAllah.. bila ada dugaan yang menimpa, jangan la pulak salahkan takdir or tuhan. ingat hadis kat atas tu. InsyaAllah, tak sia-sia kesedihan kita tu nanti..hee~..
p/s : ni ade sedikit perbualan antara cik A dengan Cik F;
A : "kakak dah alim, macam ustazah"
F : "ish..mane de. biasa-biasa je"
A : "kenapa akak berubah?"
F : " ntah..dah dapat hidayah kot.hehe.."
A : "owh..bukan kerana Allah ke?"
F : " erk... aaa....dah dapat hidayah tu..means kerana Allah gak la..(i guess)"
A : " same ke? niat akak sebab dah dapat hidayah or kerana Allah?"
F : " err..akak dah pening la. adek sayang, mesti la kerana Allah. abes tu sebab ape lagi?"
A : " mana A*** tau. hanya akak dengan Allah je yang tau."
F : "errr........."
wallahua'lam. niat kita tu penting dalam menentukan setiap amalan kita. s0, niat la setiap amalan anda tu sebaik-baiknya. kan ada farah post kan dalil niat. hayati la elok-elok ye.. renung-renungkan dan selamat beramal...
Farah
(^^,)

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...