hadis of the day..

Abu Hind Arrazi berkata: Nabi saw. bersabda: Allah ta'ala berfirman: "Ingatlah kepadaKu dengan mentaatiku, Aku akan ingat kepadamu dengan pengampunan-Ku. Barang siapa ingat kepada-Ku seraya ia berta'at, maka patutlah Aku ingat kepadanya dengan pengampunan-Ku, dan barangsiapa ingat kepada-Ku seraya ia bermaksiat, maka patutlah Aku ingat kepada-Nya dengan kebencian".
(Hadis Riwayat Ad-Dailami dan Ibnu Asakir dari Abi Hind-Arrazi)
hadis ni ingatkan Farah supaya sentiasa mengingati Tuhan. da alang-alang ingat tu, ape lagi...beramal la. kadang-kadang kan, bila kita senang or susah, baru kita ingat kat Allah. tapi bila keadaan berlaku sebaliknya? wallahua'lam.
sekadar peringatankepada diri sendiri dan orang lain. tanda-tanda akhir dunia dah semakin banyak. ramai yang sedar tapi...hurm..Farah sendiri pun macam tu. bila lah agaknya Farah boleh beramal dengan yang sebetul-betulnya? wallahua'lam.
muhasabah diri malam-malam ni bagus. mana tahu, esok-esok Farah dah 'takde'.. huhu.. sedey pulak. hmm..t0o much talking isn't it? hehe.. daa~.. wassalam.
Farah
(^^,)

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...