Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Tuesday, 28 September 2010

.:....saya pun nak kahwin jugak.....:.

Dan nikahkanlah orang-orang yang masih membujang di kalangan kamu dan juga orang-orang yang layak menikah dikalangan hamba sahaya kamu laki-laki dan perempuan, jika mereka miskin Allah akan memberi kemampuan kepada mereka dengan kurniaannya.Dan Allah maha Luas (Pemberiannya),lagi Maha Mengetahui

(surah An-nur : ayat 32)

salam..
topik Farah hari ini ialah kahwin awal. Haaa...! jangan fikir yang bukan-bukan! it's not that i'm going to get married now ( although i'm actually have though bout it before..hee~..). sebab musabab asalnya adalah kerana rakan sekolah menengah rendah Farah dulu ada yang bakal mendirikan rumah tangga tahun ini! waaah! Sekalung tahniah buat Sukainatul Azimah yang bakal mendirikan rumahtangga bersama pasangannya.



actually apa bagusnya kahwin awal ni..? Farah pernah juga terfikir nak kahwin awal masa kicik-kicik dulu. hehe.. *gatalnye!* tapi bila usia ni dah meningkat muda remaja Farah rasa umur paling awal boleh kahwin pun ialah 25 tahun.. paling lambat 28 tahun. haha.. visi masa panjang. gatal juga ye Farah ni?




kepada pasangan-pasangan yang ada terfikir nak kahwin awal tu, boleh tengok pandangan=pandangan mereka-mereka di luar sana menerusi link di bawah:



Carilah oleh kalian rezeki dalam pernikahan (dalam kehidupan berkeluarga) "
(Hadith riwayat Imam Ad Dhalani) dalam Musnad Al Firdaus


kalau kahwin awal orang akan fikir pasal :

"mana aku nak cari duit sara isteri terchenta..?"
"nanti kalau dah ada anak macam mana pulak..? "



huhu..rezeki Allah itu ada di mana-mana. kita tinggal cari je. s0..apa susah? hehe.. *macam farah je yang nak kahwin*. ok lah. Farah nak wat assignment pulak. banyak ni..huhu.. see ya later! wassalam..

Farah
(^^,)

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...