Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Saturday, 30 April 2011

.:yang datang dan yang pergi :.

as salam.

tinggal lagi 3 hari sebelum saya habis final exam. esok ade paper eco 211 dan selasa depan paper mkt berapa ntah. huhu.. dalam 2-3 hari ni megi menjadi santapan wajib bagi saya. sekali makan berbungkus-bungkus. dan hasilnya? headache! great. disebabkan juga saya menginap di kolej UiTM, thus tak dibenarkan memasak. so makan megi ngan air panas je la. kalau tak hari2 saya tumis megi tu. baru sedaaap! hehehe..


ok. berbalik kepada tajuk entry arini. apa yang datang? apa yang pergi? haaa...dalam fesbuk arini i've just discovered about 2 article that somehow suppost to be related tapi di postkan oleh orang2 yang berlainan. nak tau tentang apa...? (mulakan dengan m0od yang sangat serius!)


dan






jangan terkejut. benda-benda macam ni banyak je jadi sekarang. sorang, daripada Christian ke Islam, sorang lagi daripada Islam ke Christian. kalau nak tahu kisah mereka sila clik link diatas. saya tak mampu nak copy paste banyak-banyak ni sebab masa saya sangat terhad ni.

apa yang buat saya beria-ria postkan ketiga-tiga link diatas sebab ianya berkaitan dengan agama saya, yaitu Islam. saya sangat ambil peduli akan perkara diatas. kalau nak ikutkan berapa peratus je orang yang ambil peduli dengan kes murtad ni? dulu dimulakan dengan kes Lina Joy. semua terkejut. padahal dalam diam sebelum Lina Joy lagi ramai lagi remaja Islam berjaya dimurtadkan. dah2, saya malas nak bebel panjang. saya harap anda sudi baca link yang saya letakkan diatas.

peringatan: diharap anda baca dengan teliti segala artikel yang saya link kan diatas. baca betul-betul apa yang cuba saudara amenoworld sampaikan. tentang bagaimana seorang Islam tu boleh menjadi murtad (kisah Ali).

okey. lagi satu yang saya nak tekankan pasal artikel ni;


aish, si pengarah dokumentari ni seorang muslim. Islam. wanita. dokumentari yang dia hasilkan sangat menyakitkan hati. tentang 'permasalahan tudung yang membelenggu umat Islam di malaysia' konon. aish.. geram betul. korang baca jelah ape yang wanita diatas cuba bahaskan. malas nak komen panjang-panjang. buat sakit hati.


pengajaran hari ini:
--> sentiasa muhasabah diri, kuatkan iman, mantapkan akidah.
----> sentiasa berdoa agar dijauhkan daripada segala perkara yang boleh merosakkan iman, akidah dan sekaligus membawa aku jauh dari Islam. nauzubillah min zalik!

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...