.: Farah makin 'matang' :.

as salam..

syukur alhamdulillah.. saya dapat menikmati hidup di dunia sehingga kini. syukur alhamdulillah... saya masih diberi kesempatan untuk melihat alam ciptaan Allah. syukur alhamdulillah.. saya dah semakin 'matang' dalam mengharungi dugaan yang diberikan. eh..? iye ke? errr..

malam semalam acu (adik belah ayah) datang rumah saya. suaminya diamanahkan untuk merenovate rumah saya. dan kebetulan, cik mizi (suami acu) punya birthday jatuh pada tarikh yang sama dengan saya. haha.. so berlaku la adengan rahsia-merahsia-i antara satu sama lain.

satu kebiasaan dalam keluarga kami untuk menyambut ulangtahun kelahiran beramai-ramai. usually, semua (acu, cik mah, pakteh, pa'man, nenek umi) akan decide satu tempat (rumah) untuk sambut beramai-ramai. sume yang lahir pada bulan tersebut akan diraikan bersama-sama.

as for me, dah 2 tahun sejak saya masuk UiTM saya tak sambut b'day beramai-ramai. bila turn july datang je saya busy, or yang lain-lain busy. tak dapat celebrate. sedey ooo... bulan lain sambut ramai-ramai tapi bulan july mesti tak dapat. aish...

ok. start tahun ni, alhamdulillah saya dapat raikan b'day kat rumah. hooyeah! but somehow, sume orang cam lupe je bila b'day saya. penat la saya bagi hint;

"ibu, next 2 week ade pegi mana-mana tak?"

"next 2 week? oh.. ibu dah start pindah tempat kerja. kenapa?"

"oh..takpe la"

dengan fatin (semalam pagi);

"akak ingat nak cari hadiah untuk b'day kawan akak la. esok b'day dia. dia minat p0oh. nak belikan ape ek?"

"b'day? sape? kak Eliza ke? Aj? sape?"

"ade la kawan akak tu. dye dok dekaaaaat sangat dengan rumah kite. dekaaaaaaaaat sangat."

"kak nadia ke? bukan dah lepas ke?"

bush! gedebuk!

"oh, b'day kawan akak aten ingat ek? b'day akak aten tak ingat! dah la!"

DAN SETERUSNYA,

ceeet! takde sape ingat. padahal last week kan kita dah makan pizza, siap cakap lagi;



"mungkin next week ayah takde, gi kelantan. so kita celebrate b'day sumone tu dulu ek?"

tapi ayah tak jadi pegi pun. dah tu kenapa nak lupe?

***

malam.

"akak! ibu panggil. kenapa akak tak bagi alia belajar kat bilik akak?"

"bila masa lak?"

then bila turun pegi tanya kat Alia tengok dia nanges. ibu ayah muka masam
. acu pun muke bersalah.

"ape ni alia?! bile lak akak cakap camtu! PENIPU! JAHAT! ALIA FITNAH AKAK KAN? TENGOK LA. NANTI BERDOSA KENA SEKSA MASUK NERAKA PADAN MUKA!"

ok. drama. dengan air mata nak tumpah teros berlari masuk bilik. kunci. pakai earphone. dengar lagu kuat2. tulis diary. ceeeeh.. memang sangat matang.

but then..
"akak, ayah suruh turun makan. wajib. nanti ayah marah."

"tak nak! akak kenyang. makan hati."

"turun jelah. tak yah la nak gedik-gedik."

dengan hati panas membara saya turun. tengok lampu oren terbukak. eh...? rupa-rupanya...

"surprise! ade kek! haha..suke tak?"

ceeeh! dorang rancang bagi saya tak turun semata-mata nak buat surprise ni? had0ooooi.. malunye! pegi nanges macam orang tak betul klat bilik. adussss....

and here are the picture. some of the pic. malas nak upload banyak-banyak. btw, love them very much. =) memang jadi la 'drama' tadi tu. aish....


jamuan ringkas. sempat lak ibu masak time saya merajuk. haha..
si budak ni namanya Adam. time ni muka dye munyuuk coz kena marah ngan saya. ade ke berebut tiup lilin ngan b'day girl? hahaha.. ;p



oh ye, nak tau setiap kali ade event b'day dalam family ktorang, aten mesti pilih kek ni. hahaha.. see, hari bapa, hari ibu, b'day ayah, b'day saya, sume guna kek yang sama. faten ni.. aish..
oh ye, mamat bawah ni cazen saya, hazim. si ajim ni b'day dye bulan july gak. selalu kami slalu sambut sama-sama. but thn ni dye dah merantau ke kedah lak. haha..jgn jeles je ajim oii... oh dan juga lagi sorang, izyan dahlia. tapi dye dah lama tak celebrate ngan ktorang. hurm..

gud luck ajim. bakal guru yang cemerlang. ;)



p/s: rasa buat entry budak-budak lak. sungguh macam blog adek saya, si Faten. hahaha.. malunyeee... btw, selamat berumor 20 tahun Farah!

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...