Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday, 12 September 2011

.: tutorial #4 : jom buat cik d0lly bhgn 1 :.

as salam.

haaaai semua.. alhamdulillah.. hari ni lecturer taxation batalkan kelas yang mana menyebabkan saya ketiadaan kelas sepanjang hari. yippie! banzai! hehehe..

akhirnya pintu hati saya terbuka untuk merajinkan diri membuat tutorial 'bagaimana nak buat cik dolly menggunakan microsoft powerpoint'. lama dah kawan saya, cik Sarah dok 'paksa2' saya buat tutorial ni. saya dah cakap dah better dye search kat internet, ada je yang dah buat tutorial ni. tapi dye dok paksa jugak saya buat. huhuhu.. sayang kawan, nak buat macam mana kan kan kan? *wink wink*

untuk entry ini, saya akan ajar basic untuk buat cik dolly macam kat bawah ni;

dan hanya fokus untuk bahagian MUKA SAHAJA. sebab akan wujud entry sambungan okey? heee~...

baiklah, tanpa melengahkan masa lagi.....jom kita mulakan KELAS CIK DOLLY BY CIK FARAH!

1. mula-mula sekali, pastikan anda buka dulu software MICROSOFT POWERPOINT tu. dah buka dah? bagusss..

2. discover your powerpoint 1st. make sure anda tau mana nak cari basic shape macam kat bawah ni. ianya satu tools yang saaaaangat penting dalam kelas ni. ok?



jumpa tak? cariiiik sampai dapat! ini satu paksaan. ;p

3. untuk menfancykan kelas, sila baca keterangan dalam gambar kat bawah ni. right-klik open in new tab kalau tak boleh baca..




4. untuk basic cik dolly hari ini, sila follow step kat dalam pic di bawah ni.




5. siap dah bentuk muka dan mata. mata dan bentuk muka boleh berubah, ikut mana-mana keselesaan anda. nak muka bulat ke, oval ke, same goes to the eyes. ikut kreativiti masing masing. got it? =)

6. ok, untuk mata dan mulut, tools kat bawah ni boleh digunakan. yang saya tunjuk ni sebagai option sahaja. if korang dah jumpa cara yang lebih baik, then use it. follow ur own imagination ok?

ni imagination saya. saya 'lahirkan' dulu dalam a piece of paper then saya 'wujudkan' dye dalam powerpoint.

ye, saya memang suka menconteng. ;)

oh, laparnye..!! TO BE CONTINUE....

*anda boleh lihat disini cik d0lly yang saya dah hasilkan. walaupun tak seberapa namun saya nak tunjuk jugak. daaa~...*

3 cot-cet cot-cet mereka...:

♥Noorayub♥ said...

sayang nk click pic xboleh mcm mn nk baca....

>Misz Farah..?< said...

maaf atas kekhilafan.. nanti saya akan betulkan balik.. harap maaf..

wannurakmal said...

laa pakai microsoft je ek.. ingat kan ade special software yg kene install.. haha. timekaseh farahhhh XD :***

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...