.: di mana adab seorang wanita? :.

Kisah Benar di X Fresh FM



salam.

mungkin ada yang dah pernah dengar kisah ni, mungkin saya seorang je yang baru tau pasal hal ni. hmm..

one word, malu! mana adab seorang wanita? hilang ke mana? ok, memang tak salah nak putuskan pertunangan atas sebab-sebab yang tersensiri, but kan boleh guna bahasa dan cara yang elok? perlu ke kita malukan pihak yang lain?

mungkin salah pihak lelaki juga sebab keluarkan kisah ni kat radio, but tak payah la nak hina dye yang hanya kerja jual burger! malunya..


Firman Allah yang bermaksud: “Wahai orang beriman! Janganlah sesuatu puak daripada lelaki mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki lain kerana harus puak dicemuh itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak daripada perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan perempuan lain kerana harus puak yang dicemuh itu lebih baik daripada mereka, dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengah yang lain dan janganlah kamu panggil memanggil antara satu sama lain dengan gelaran yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah panggilan buruk sesudah dia beriman dan ingatlah sesiapa yang tidak bertaubat daripada perbuatan fasiknya maka merekalah orang yang zalim.” (Surah Al-Hujuraat, ayat 11)

hopefully, tak ada la kes-kes macam ni lagi. sebagai seorang wanita, aku malu dengan kaumku.. ='(

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...