Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Friday, 13 January 2012

.: jangan mengeluh! :.


‎" Mengeluh itu termasuk kebiasaan Jahiliyyah, dan orang yang mengeluh, jika ia mati sebelum taubat, maka Allah akan memotongnya bagi pakaian dari wap api neraka." (Riwayat oleh Imam Majah)


~Semoga kita dijadikan sebagai hamba Tuhan yang sabar dalam menghadapi segala musibah~



as salam.

pernah tak dengar ungkapan macam ni;

"benda tak jadi kat kau, mana kau nak tau. cakap je boleh la. cuba kalau kau kena pulak. boleh tak kau handle dan buat macam mana kau nasihat aku?

huhu.. tajam betul. tapi, betullah kan? few days ago saya post status seperti yg kat ataaaas sekali tu. copy paste dari one of my 'kakak' di Jengka. =) saya rasa time tu macam (riak giler okeh time ni? ish3..)

'alah, just bear with it. setiap problem ade la penyelesaiannye. tak pun, Allah nak duga, takkan baru sikit nak mengalah?'

and now DUSH! setepek aku dapat. hu hu. satu problem, yang agak berat la jugak bagi saya nak kena tanggung..again. ngaaa~ hmpir-hampir saya mengeluh..or sebenarnya saya dah mengeluh tanpa sedar. wallahua'lam.

Farah yang suka bercakap ni jadi takde m0od nak bercakap, makan pun roti je sehari, belajar pun otak tak terima. berat! sangat berat. nak nak tengah 'cuti', tak dapat nak mengadu pada DIA. sedihlah sorang-sorang. but then tengok kat news feed (fb) ade orang bagi link buka page baca Quran dalam fb. dengar balik ayat2 Quran. tenang je jiwa. rasa bersalah sangat sebab tak buat dari mula. tu lah yang orang cakap, selagi kita tak kena memang la kita boleh bagi nasihat, terasa riak sebab kita tak kena.bila part nak amalkan balik apa yg kita suruh orang buat, FAIL! grrr...

baru semalam post entry pasal Surah as-Saff ayat 2 & 3. nampaknya saya lupa. astaghfirullah.. *istighfar banyak3*.

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya."

surah As-saff, ayat 2&3

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...