i hate tukang tipu.




ALL MALAYSIANS PLEASE BEWARE!
Conmen are lurking at the Midvalley KTM Station. They disguise as people raising funds for charity, they trick students to sign their name and then force them to give cash for donation.

Amounts range from RM10 - RM60. Ignore them when they ask you to give them 1 minute and write them your name, do not pay them any money.

Eventhough if you've written your name, you don't have to give any money, just walk away without looking! If they threaten you, report to the police immediately, there is a police booth in Midvalley.

They have been seen in several other spots, including Jusco Kepong, Berjaya Times Square link bridge, Lot 10, KL Sentral, City Square JB, Sunway Pyramid, Bandar Tasik Selatan etc.
 
 
As salam.
 
yes, ini pesanan khidmat masyarakat yang saya jumpa di rumah inchek pesbuk. berjaga jaga lah. please. maybe korang akan rasa;
 
"siapa yang 'bijak' sangat sampai nak bagi donation 30 hinggit kat orang-orang ni? terang-terang dorang menipu."
 
heh. saya lah orangnya. =_='
 
ya, saya akui saya dah pernah kena dengan sindiket 'padan-muka-kau-kena-tipu-bagi-duit-banyak-banyak-untuk-donation-padahal-duit-tu bukan-ntuk-donation!' dan dah lama baru saya sedar, "oh! aku kena tipu ke?" =.="  lokasi kejadian di KTM Mid Valley. which, dah tertera kat atas tadi. grrrr.... kenapa sebelum ni takde pun orang bagitau pasal iklan BEWARE ni!

adakah salah saya sebab senang kena tipu or senang terpedaya or senang sangat nak terima kata-kata orang lain or lembut sangat sampai tak reti nak menolak or sebab tu memang diri saya? haish... ibu pun cakap kat mak cik urut time kitorang pegi berurut ritu;

" haaa.. cik, dalam tiga-tiga anak perempuan saya, yang ni lah paling lembek. menangis je kejenye."

=_='

eh helo? si Fatin yang nanges! akak tak nanges pun tau masa kena urut tu! jerit sikit-sikit je.. >.<

grrrr.... fine. maybe saya berjiwa sensetip sangat kot sampai asyik-asyik saya je yang jadi mangsa. kena tipu dengan ayah (takmo cite!), kena tipu dengan housemate (kurang asam jawa punye Shida! bape banyak kali asyik kena tipu. dia cakap ada orang dekat luar nak jumpa tapi bila keluar-keluar je, takde orang pun!) kena tipu dengan nappeum namja (heh. semua kata-kata dia adalah dusta semata-mata! tak sangka aku kena tipu sampai 3 tahun. aish...) dan kadang-kadang dengan adik sendiri! memang sangat tak adil!


You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...