Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Sunday, 6 May 2012

tanda-tanda aku nak kurus?

as salam..

lately ni memang aku sedang dilanda masalah yang tak berapa nak besar tapi aku sendiri yang rasa macam beraaaat sangat. sampaikan aku nak study untuk sebject ctu yang mane aku ade test esok pun sepatah haram aku tak boleh nak lekatkan dalam otak. grrr... even tajuk besar yang aku ulang-ulang baca pun tak boleh nak ingat jugak. sengal!

kini aku dilanda lagi satu masalah yang...aku rasa ade hikmahnye kot. kekeke... mesti sebab ni tanda-tanda aku nak kurus. walaupun aku punye selera makan still lebih kurang sama macam before, tapi aku mesti akan rasa nak muntah lepas makan. ok, bukan takat rasa dah, memang aku muntah betul-betul pun. dah masuk 2 hari aku alami proses yang sama, makan --->tunggu lama sikit *ingatkan dah hadam* ----> uweeek! kalau samalam je aku mungkin rasa aku keracunan makanan. but arini pun still alami proses yang sama. arrrghhh!! strees! (tiru cara gary *running man*)

adakah kerana aku obses sangat nak kurus so perut aku pun bagi kerjasama tolong keluarkan balik apa yang aku dah makan?? whooo..tak sangka perut aku begitu memahami. =_='

dan yang paling bagus skali, skarang aku dah hilang selera nak makan banyak (kekekeke... kantoi suka makan banyak) dan bila orang cakap;

"fera, jom order mcd nak?"


aku dah takde dah perasaan macam;

"nak!! nakk!!! jooooooooooom!"


insyead, aku boleh cakap;

"kenyang ke nanti? macam tak rase nak makan mcd la"


dan itu sangat pelik sebab aku tak pernah, aku ulangi, TAK PERNAH tolak makan makanan segera ni. aku musykil la.. adakah doa aku untuk kurus dah nak termakbul?

dan aku cuba la buat research kat google sikit, mane lah tau aku ade penyakit lain ke *nauzubillah min zalik!* so better buat preparation awal kan?  dan ini yang aku jumpa;

sumber: http://komuniti.iluvislam.com/topic/16951-masalah-muntah-selepas-makan/

Masalah muntah-muntah selepas makanboleh dibahagikan kepada 2 sebab;

1- organic - seperti gastrik,jangkitan kuman pada perut etc

2. psychogenic- stress, problem hidup etc. kalau organic, kebiasaannya ada rawatan yang boleh diberikan, kalau psychogenic, perlukan kaunseling ttg stress management. harap membantu :) 

ooooooooookey.. aku buat2 tak nampak ape yang aku dah baca dan post. so aku tetap dengan kepercayaan aku yang.... AKU DAH NAK KURUS! kekekeke....

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...