temujanji.

*ayat-ayat chenta dari inchek Facebook*


"pergi satu, insyaAllah ramai yg akan mengganti"
simple sentences but given thousand meaning... boleh diaplikasikan dalam semua sudut kehidupan...
bukan membenci, tetapi kerana kita tidak lemah dan itu adalah janji Allah...

peringatan untuk diri sendiri.

bukan kah kita melakukan janji 5 kali sehari bahawa
"sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, matiku adalah untuk Allah tuhan sekalian alam"...

jadi jelaskan matlamat, luruskan semula niat..jika kita membuat sesuatu ber"asbab"kan Allah, insyaAllah kita tidak akan kecewa dgn setiap ape yg ditakdirkan kepada kita...samaada dihargai ataupun tidak...

as salam.

semalam saya ada date. hoho.. sila jangan jeles. >.< date ni ibu yang aturkan. memang patut pun sebab kitorang patut jumpa setiap 6 bulan sekali. dah berapa kali dah skip, tapi kali ni dah tak boleh nak skip-skip lagi dah. nanti ibu marah.  huhu..  ayat nak propa je lebih. metafora terlampau-lampau. =_='

sebenarnya saya dan adik-adik ada appointment dengan doktor gigi.geli sangat la kan nak guna ayat date segala bagai. niat asal nak jumpa kawan ibu, kak Ika merangkap my psychiatric doc. kekekke... suka hati je bagi gelaran macam tu. kak Ika lah yang banyak membantu saya dalam proses nak move on ni. she's the one yang bagi saya kata-kata semangat, zikir-zikir yang boleh saya gunakan dalam  memcari ketenangan, dan dia banyak memberi saya kekuatan, selain ibu. Alhamdulillah, terima kasih Allah kerana pertemukan aku dengan kak Ika. =)

tapi sebelum nak jumpa kak Ika tu, kena teman adik-adik pegi jumpa doktor gigi. dan si Akim gedik asyik takut je nak jumpa sorang-sorang, tak pasal-pasal saya kena jumpa doktor sekali. sebab nak temankan si Akim gedik. 






bila nak jumpa doktor, kebetulan ramai pulak orang time tu. so, pelbagai aktiviti tak berfaedah telah kami lakukan. kekekeke... antaranya, mengganggu baby orang kat sebelah dan selca (self-capture picture). nampak beno takde keje. =_='




kui kui kui... sekali masing-masing kena scaling. buat malu je. nasib baik takde kawan ibu kat situ. kalau tak mesti ibu segan. >.<

right after that baru saya mulakan sesi 'menguatkan semangat' with kak Ika. yang ni saya malas nak hurai panjang-panjang. yang penting, sekarang saya lagi kuat. Alhamdulillah... kak Ika cakap;

"dah molek sangat ibu bagi nama Farah Nurazrina tu. maksudnya pun dah memberi makna 'kekuatan'. tu tandanya Farah kuat. jangan kalah dengan emosi tu. emosi tu jahat, lawan dia habis-habisan. Farah boleh punya. kak Ika tau Farah kuat."

huhu.. baik kak Ika! Farah tau Farah memang kuat. =') satu benda yang saya sedar. Allah hanya tarik satu je nikmat dari saya. tapi lepas tu Dia bagi pelbagai lagi nikmat yang lain. betapa indahnya aturan Allah.

p/s: kini sedang praktis untuk melawan tabiat 'angkat-phone-setiap-kali-nappeum-namja-call'. tak sangka susah betul nak buang tabiat yang satu tu.. =_='

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...