ketenangan yang dicari.

as salam.

‎"..Ketahuilah bahawa dengan mengingati Allah itu hati akan tenang"
(Ar Raad: 28)


betapa kasihnya Allah pada kita. ketika kita kusut, perlukan pertolongan, nak meluahkan rintihan tapi tak tahu pada siapa, go to Allah. nescaya hati yang gusar menjadi tenang. hati yang kerinduan, terubat. hati yang ingin merintih, ada yang mendengar. Alhamdulillah..terima kasih yaAllah. =')

tiba-tiba di fb, saya tertaarik untuk baca artikel.. ehemm.. pasal chenta. maaf, saya masih perlukan bahan bacaan berunsurkan chenta chintun untuk menguatkan diri sendiri. mungkin orang akan fikir;

"dia ni terdesak nak ade boipren ke?"

aip, bukan ea. ni cara saya. selepas mengadu pada DIA, ni cara saya nak kuatkan diri yang lembik ni. biarlah apa orang nak kata. hanya DIA yang tahu. oh ya, artikel yang saya baca tadi bertajuk;

JATUH CINTA KERANA ALLAH ATAU KERANA NAFSU?


antara quote yang saya tertarik;

Ada orang mangatakan“Jika kau berikan hatimu ataupun cintamu pada manusia nescaya dia akan merobek-robekkannya . tapi kalau hati yang pecah itu diberikan kepada Allah nescaya dicantum-cantumkan- Nya. Ertinya cinta dengan Allah pasti berbalas. Dan Allah tidak membiarkan orang yang dicintai-Nya menderita di akhirat.”

dan alangkah malunya saya apabila membaca kisah Rabiatul Adawiyah, wali perempuan yyang sangat cintakan Allah. malu sangat. sangat3 malu!

“Kalau kamu hendak menghitung nikmat-nikmat Allah, nescaya kamu tak terhitung.”

betul. betapa ter kesan sangat saya rasa bila membaca artikel tersebut. semoga saya kuat, dan terus kuat. insyaAllah. =')

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...