pic of the day #5

as salam.

mungkin ada rakan blog saya yang tidak mempunyai facebook, atau mungkin juga ada yang tidak tahu akan sesetengah perkara. maka, ianya jadi tugas kita untuk share satu informasi tu...kan? hee~.. ala, kalau dah tau pun tak salah kalau masing-masing refresh balik. ;) have a nice day!

edisi --> muhasabah diri.

1.. mulakan pagi solat subuh! hehe.. dan kemudian sertakan dengan bismillah (untuk memulakan pekerjaan) dan segaris senyuman! pastikan setiap bacaan dalam solat tu betul supaya ia tidak membawa maksud yang lain. =)

sumber: facebook

2.. dah sarapan? or puasa? kalau puasa alhamdulillah. pastikan setiap rezeki kita datang dari sumber yang halal. oh oh, halal bukan pada rezeki tau! pakaian pun perlu lah 'halal' as in berteraskan syariat, dan juga dalam.... ehem ehem. =)



sumber: facebook

3. orang lain mulakan pagi dengan senyuman, saya, pagi-pagi dah bertungkus lumus siapkan assignment. =_=' ho.ho. ada jugak rasa penat sebab amek kos akaun ni. sheesh! mana boleh! one of my lecturer says that;

"THE ROAD OF EDUCATION IS BITTER, BUT THE FRUIT IS SWEET!"

soooooo.... bersusah-susah dulu, bersenang-senang kemudian! sabar Farah. ikhlaskan niat menuntut ilmu tu.


sumber: facebook


4. sentiasa ber huznuzhon (bersangka baik). bukan ke kita tau yang setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang tersendiri? saya dah rasa lepas apa yang terjadi antara saya dan nappeum namja. kalau Allah tak duga saya sampai macam tu, mungkin saya bukan saya yang sekarang. =')



sumber: facebook

5. Tufiq dan Hidayah... mana boleh dipisahkan. dalam doa pun kita mintak untuk diberikan Taufiq dan Hidayah. =) nanti kalau saya dapat anak kembar laki pompuan saya bagi nama Taufiq dan Hidayah ea? kekekekkee... ;p *gatal*



sumber: facebook

p/s: kalau ada masa pagi ni , jangan lupa buat solat sunat dhuha. =) kadang-kadang kita fikir "tak sempat la" tapi kalau kita luangkan masa at least 5 minit untuk solat sunat dhuha instead of "tak sempat! tak sempat!", mesti punya sempat. ;) have a nice day!

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...