sesi muhasabah.

as salam.


i love this quote. biar saya kehilangan dia, tapi jangan sampai saya kehilangan DIA walau sesaat pun. tanpa DIA, entah ke mana arah tujuan saya. mungkin sampai dah terbang dari tingkat 6 ni. Nauzubillah min zaalik! shiro! >.<

memang mati itu pasti. in fact, bila-bila masa je kita boleh dijemput oleh malaikat maut. but still, bukan dengan cara yang salah.


terkesan dengan entry seorang rakan fb, berkenaan soal harapan dan berharap. hmmm.. saya akui, memang saya tersilap sebelum ni. mujur, alhamdulillah, Allah beri peringatan. Allah bayar 'cash' untuk beri saya kesedaran sebelum terlambat. Allah beri saya kekuatan, Allah beri saya ketenangan. Farah yang cengeng, kini makin tabah. alhamdulillah.. mehnah yang Allah beri terlalu banyak hikmahnya. sampai rasa nak menangis bila ingatkan semula nikmat-nikmat yang Allah beri. =')


Semalam (jumaat) adalah jumaat yang terakhir dalam bulan Rejab. MasyaAllah, cepatnya masa berlalu! sedar tak sedar, lagi 35 hari untuk ke Bulan Ramadhan. =') dah bersediakah anda? dan yang paling penting, bersediakah saya? InsyaAllah...

oh oh.. saya dapat berita mengejut. bukan lah mengejut sangat pun. tapi ia berkait rapat dengan rakan-rakan saya.



i had a friend, a girl friend yang nak lepas tension dengan buat benda ni... before. dan saya lansung, tak terlints lansung untuk buat research sama ada ianya dibolehkan atau tak. dan kini bila jawapan ada didepan mata, rasa bersalah, berdosa, semua ada. saya telah menyokong tindakan rakan rakan saya! malu sangat!

maaf kawan-kawan.. saya tak sedar.. saya pun bersalah sebab turut sama menyokong apa yang korang buat... maaf.. ='(


p/s: dia buat istikharah, skejap je dapat. kita buat sampai la ni tak dapat-dapat. mula-mula sedih jugak. tapi lepas tu kita sedar, Allah beri kita jawapan melalui dia. mungkin. dan kita kenalah redha kan? sebab kita dah serahkan seluruh jiwa raga pada Allah. dan kita kena yakin dengan keputusan Allah. sedih-sedih belakang kira. yang penting, yakin dengan keputusan Allah. 

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...