Mia's wedding day story!

as salam.

pheew~.. hello there! nice to see you again. did you knw, today is the day! Mia's wedding Day! *sob sob*

p/s--> ketika entry ini ditaip, ianya pada hari perkahwinan Mia berlansung. tetapi kemudian si penulis tertidur tanpa sempat menghabiskan bait-bait yang seterusnya. cheeeeeeh...!


alhamdulillah.. Mia dah selamat di ijabkabulkan.. alhamdulillah juga sebab saya sempat bertemu dia. walaupun sampai agak lambat. =_= dan siap boleh jalankan transaksi bisness dengan kawan sekolah lama. =___=' on her wedding day.  sorry Mia.

sebelum ke majlis Mia, pagi tu ada majlis ape ntah kat my ex-sekolah menengah rendah. disebabkan adik-adik saya semua pergi, nak tak nak kena lah pergi. dan yeay! sempat jugak jumpa sorang dua ex-kawan sekolah menengah rendah, dan adik saya punya crush. =___= ok, that's another story. lain mase kite cerita. dan si budak mok2 ni gedik nak tiru Hyorin (Sistar) punya gaya. so jadilah macam ni;


 
penggedik sedunia. 

image
see the similarities? hehehee.. highlight pada hello kitty sunglasses tu ye. ;p

pada petangnya pula, bertemankan family, maka kami pun berangkat ke rumah Mia.. sorry pak cik idham (hehehe.. he's like a big bro to me), tak join korang pegi ramai2. aku segan la. lagipun, aku lagi selesa pegi dengan family dari keluar dengan orang lain. dan aku bukan macam aku yang dulu anymore. mianee..

ayat, lepas study google maps, dia tau jalan ke rumah Mia. walaupun pegi asing-asing, ayah tetap boleh bagi direction yang betul pada idham dan Eli. daebak... kalau saya, mesti makin sesat dibuatnya..=_=. walau bagaimanapun, sepandai-pandai ayah bagi direction pada orang lain, kami pulak yang sesat. thus, datang lambat. makanya, tak sempat jumpa sebahagian member yang dah sampai awal. dan juga, time datang tu semua dah siap-siap berkemas. ohoooo... segan giler.. nasib baik datang dengan Bieha. huhuhu...

s0oooooooo...here some of the picture;


girls, meet Eliza.. alhamdulillah..sempat jugak jumpa dia before dia balik. dia sempat lagi bagi hadiah untuk b'day saya.. i've brought her present too.. tapi lupa nak bagi! oh tidakkkkkkkkkk..!!! ='( Miane eli...


giler tinggi hubby Mia. oh, Mia nampak cantik. heee~...

meja makan keluarga saya dihuni oleh pengantin dan mereka-mereka yang masih belum balik. hehehe... *time ni tudung dah start selebet giler. aishh...*


time ni tiba-tiba Mia bukak crown dia, then bagi Nadia. but suddenly Nadia letak atas kepala saya. dari tak nak, lepas tu bergambar jugak. kekeke...gedik.. dorang cakap, saya nak amek berkat dari wed Mia. heeey!! tak ea? saya belum punya calon.... hohoho..

pedulikan badan yang senget dan tudung ynag selebet. =_= time ni dah nak pulangkan crown, tiba-tiba Aten nak jugak snap pic. ibu ayah dah geleng-geleng kepala. huhuhu.. nak buat macam mana.. anak ibu belum matang lagi.. >.<

last pic before balik.


bila dah nak balik tu, mata saya tiba-tiba 'masuk habuk'. hoho.. macam ni rupanya perasaan bila anak dah kawen.. *erk..?* huhu..

"Mia. i've got so many story to tell. tapi takde masa nak story-story sekarang. make sure kita jumpa la bila i cuti nanti."


"Mia...errr..."


"you kena ada tau! kita buat reunion geng kuning ke, berbuka sama-sama ke.. hehe.. tak sabao!"


"Ferra.. Mia tak boleh.. kena tanya hubby dulu.. kalau dia tak kasi macam mana Mia nak pegi.."

and then somethign got into my eye...again! dah cakap dah.. orang dah kawen..mesti susah nak jumpa.. uwaaaaaaaaa.....='(

bila turn salam mak Mia, mak dia tanya something. mungkin sebab dia nampak saya pakai crown Mia kot. padan muke. =_='

" kamu punya turn bila lagi?"


"eh, saya lambat lagi makcik. calon pun takde lagi ni.."


"sama la. anak-anak lelaki makcik pun belum ade calon. boleh la pilih yang mana-mana." 
*sambil gelak2. she's joking.*


erk..?


"hehehe.. susah la.. parent saya bukan sempoi macam makcik. cakap je nak kawen, terus bagi."


"kawen awal, bukan salah pun. bla..bla..bla..."

hohoho.. makcik patut bagitau parent saya..bukan saya. huhu.. anyway, gembira dapat jumpa kawan-kawan lama. Mia pembuka dan penutup kepada minggu 'kawen' ni. eh, esok (ahad) ada majlis kawen lagi.. tapi tak dapat pergi la. nak balik Melaka dah.. lagipun takde kawan nak pegi.

*tiba-tiba si nappeum namja gurau-gurau ajak pegi sama. urgh.. karang adek kesayangan awak mengamok kat saya pulak. tak kuasa ai nak lawan-lawan ni.*

dan kini, saya akan meneruskan kembali perjuangan yang dah di pause seketika. weeeh, Selasa ni ade exam la! satu benda pun tak ready lagi!!!!!!!!!! >.<

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...