Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Saturday, 21 July 2012

cerita 1st puasa. =__='

Ice-cream sarang dugeundugeun sangsang
Dalkkomhan seolleim salsal noga deureo
Haengbokhan sungan ppajyeodeuneun hweuimang
Dagawa neukkyeobwa eum~

*ringtone untuk mesej. 1 message receive*


Rasulullah S.A.W bersabda, mafhumnya;
" bersahurlah kamu kerana sesungguhnya pada sahur itu ada keberkatan"
(Riwayat Bukhari & Muslim)

as salam.

pagi-pagi lagi dapat mesej kejut sahur dari pakcik MKA. (kantoi terbangun lambat pagi tadi. =__=' ) thanks pak cik. it's help us a lot. huhuhu...

seronoknya dah mula puasa! tiba-tiba teringat situasi ni. malu!

nomnomnom... (curi-curi makan)


"akak, akak tengah buat apa tu? akak curi-curi makan ea?! ayah!! kakak tak puasa!"


" uhuk3! mana ada. sambil tutup mulut "


"tu dalam mulut tu ada nasi! eee.. dah besar pun tak puasa. Akim bagitau ayah dengan ibu."


" mana ada akak tak puasa. akak tengah sahur la. *pentipu. =__=' *"


" tipu! ibu cakap sahur pagi-pagi je. akak tak puasa berdosa. akim yang kecik ni pun boleh puasa. akak dah besar tak nak puasa."


" err.. ok lah. akak puasa. *sambil pegi amek cawan, tercekik curik-curik makan.*"


"ha tengok! akak nak minum pulak!"


"tak la. akak nak basuh tangan je." T_T tahan je tercekik tadi. huhuhu... terkantoi dengan Akim.


kami belum bagitau si Akim lagi yang perempuan ada waktunya tak boleh solat, tak boleh puasa. jadi akim ingat saya ponteng puasa. 


kesimpulannya, si kecik pun reti sound orang tak puasa. (walaupun bersebab). kalau kita dah besar pun tak larat nak puasa.. tak taulah nak cakap macam mana. >.< k bai.

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...