Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Saturday, 7 July 2012

Cinta High Class tu....

kata dia...

si dia mmg high class,
tak mudah beri cinta walau sang adam brhempas pulas,
mungkin takut diri hanyut jauh terbabas,
hopefully she is my miss right and we will married at last.


kata mereka.. *sumber : encik Mimpi facebook*

P: Kenapa awak tak pernah minta gambar saya walaupun dah lama kita berkawan?
L: Bagi saya itu bukan satu kepentingan. Saya hanya akan lihatnya bila sampai masanya. (Lihat hanya untuk melamar).
P: Kenapa awk tak pernah minta nombor fon saya?
L: Itu mungkin akan menjadi perangkap syaitan antara saya dan awak.
P: Kenapa awak tak penah puji saya macam laki2 lain puji awek dorang?
L: Puji2an hanya untuk Allah yang Maha Esa.
P: Kenapa awak tak macam lelaki lain, yang selalu bergurau senda dengan perempuan2?
L: Rasulullah saw tidak pernah bergurau dengan mana2 perempuan bukan mahram. kecuali isteri2nya sahaja.
P: Kenapa awak terlalu tegas dengan perempuan2 yang cuba kenal dgn awk?
L: Umar Al-Khattab seorang yg tegas. Saya mahu mencontohi beliau. Lelaki dan perempuan ibarat magnet. kalau saya bersikap terlalu mesra, perempuan2 akan mengambil kesempatan atas kemesraan saya dan ini akan menimbulkan satu harapan dalam hati mereka. Saya sangat cintakan wanita sebab itu saya tidak mahu mengecewakan mereka. Allah lebih mengerti. Wassalam...
P: Allahu Akbar... Ini pertama kali saya jumpa lelaki seperti awak....


kata kak Fatimah Syarha.. *sumber: facebook*


"kita nikah sebab sayang sangat kat si 'dia' ataupun kita sayang sangat pada Pencipta si dia? "

mahu mendapat yang high class, kita mestilah :

1) mendaulatkan cinta Allah terlebih dahulu
2) cintakan seseorang adalah kerana NYA

Yusuf Qardawi berpesan : perkahwinan yang baik itu adalah perkahwinan yang tiada halangan dari semua pihak .

Bagi siswa dan siswi yang berada di kampus " dalam usaha mencari yang soleh/solehah pada usia begini, kita haruslah menjadi dahulu soleh/solehah "

Tanda utama istikharah ialah :

1) diberi ketenangan hati
2) di permudahkan urusan olehNYA
3) yang last sekali barulah mimpi


"mahukan cinta yang high class " ^^

Nota kaki :

"kita sering mengecewakan Allah, namun Dia tak pernah sesekali kecewakan kita"

ibrah yang dapat : utamakan Dia dahulu sebelum dia.




kata saya...

saya tahu saya bukan wanita high class. saya tau iman saya mudah rapuh, pendirian saya mudah goyah. saya juga bukan wanita yang baik. masih banyak kekurangan didalam diri saya. sebab tu saya tau, saya belum layak mendambakan cinta high class. =') Cinta DIA sebelum dia. semoga saya berjaya.

sumber: facebook

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...