Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Sunday, 16 September 2012

nyah kau bogoshipo!

as salam.

oke, i'm officially home. yeay. *tanpa semangat. malu* memang pada awalnya saya tak nak balik. tapi ibu ayah aten alia akim merayu-rayu time skype dengan buat mata besar-besar macam kuchen pastu buat muka sedih konon-konon rindu gilos kat anak kesayangan mereka ni, maka saya tak sampai hati untuk tak balik dan terus balik rumah dengan lajunya. percaya tak? muahahaha...

oke fine. semua tu dusta belaka. i'm the one yang tukar fikiran saat-saat akhir sebab kawan-kawan semua nak balik. heh.. besides, ada benda yang saya nak kena settlekan kat rumah. dan banyak benda tertinggal. =_=' makanya, saya memang kena balik.

to be truth, saya sengaja balik minggu ni, sebab lepas ni dah tak berpeluang nak balik lagi dah. jadual setiap hujung minggu saya dipenuhi dengan aktiviti persatuan. sangat penuh, sampai mid-sem break nanti. phew~.. dan sejujurnya lagi, ada sebab kenapa  saya membusykan diri. saya tak nak mnyendiri lagi. nanti nafsu yang bukan-bukan datang. sebagai contoh, macam sekarang, tiba-tiba datang perasaan halus yang bernama 'rindu-yang-entah-pada-siapa' datang. hanya sebab saya dalam bilik, sorang-sorang, tanpa ada b0o-b0o. sob sob ='(. 'benda' ni akan muncul tatkala saya sorang-sorang, atau terdengar lagu yang bernostalgia. heh. merepek sungguh. =__='

# saya pernah terbaca, ade orang cakap yang kadang-kadang kita memang akan ada perasaan rindu yang entah pada siapa ni. dan penyakit ni boleh menjadi sangat kronik sampaui mengalirkan air mata kalau tak dirawat dengan segera.

makanya, cara saya kalau benda ni terjadi senang je. saya mengadu pada DIA. biar airmata tu keluar mencurah-curah ke ladang gandum time sedang berhadapan dengan DIA. hanya DIA je yang tau macam mana saya tanggung perasaan pelik-pelik ni. dan insyaAllah lepas tu mesti saya akan rasa lega. =)

betullah, hanya dengan mengingati DIA sahaja hati boleh menjadi tenang. hanya DIA tempat kita bergantung. DIA yang dapat menyelesaikan segala masalah kronik ni. *penyakit rindu tak kena tempat ni merupakan satu masalah besar.*

sumber: facebook

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...