.mimpi.

as salam.

#not in the mood of gadis-yang-sopan. maaf untuk penggunaan 'aku' didalam entry ini#

*sigh*.. seriously, aku ingatkan kes ni dah habes. rupanya belum lagi. it's okey for me kalau aku yang kena santau ke ape ke jadah semua benda yang seseorang tu nak bagi. it's okey. aku boleh accept. insyaAllah aku akan cuba lawan. tapi kalau yang kena tu family aku, lagi-lagi adik-adik aku yang lembek tu, memang lah mengundang kemarahan yang teramat. nak nak lagi, hari ni last day of PMR 8untuk si Fatin. tapi semalam dia kena kacau. memang aku sangat marah.

ayah dah mimpi sesuatu, dan ye, aku ada instinct yang benda ni akan jadi lagi. maybe dia slow down aritu sebab 'benda' kepunyaan dia penat nak lawan ayah.Alia siap mimpi lagi 'benda' tu minta maaf sebab ganggu kami.  but now, apa dah jadi? melampaulah sekali dua-dua orang adik aku kena. and worst sekali, aku takde untuk bantu family aku. dan aku sendiri tengah berperang dengan batuk yang tiada kesudahan.

aku terfikir tentang mimpi ayah tu. kenapa.. kenapa ada orang nak porak perandakan keluarga kami? aku kena persiapkan diri. persiapkan iman. persiapkan amalan. kalau ikot hati jahat aku, nak je aku doa 'semoga Allah membalas apa yang seseorang tu dah buat keatas keluarga kami'. tapi hati baik aku kata, 'jangan! ni adalah ujian yang Allah berikan buat kami. just be strong, and believe in HIM.'

hey hati jahat! nyah kau dari sini. aku nak letakkan sepenuh kepercayaan pada Allah. DIA tahu apa yang terbaik untuk hambanya. =')

p/s--> no wonder...aku asyik mimpi yang pelkik-pelik. yang membabitkan keluarga. tapi bila aku sedar, mesti aku lupa. dan no wonder aku kerap terjaga sebelum subuh. disebabkan mimpi yang aku tak ingat tu. sigh....

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...