those memories.

as salam.

again, sengaja saya nak mention. i do hate paracetamol dan yang sewaktu dengannya. saya tak suka makan ubat. sebab ade orang cakap ubat = drug = kalau selalu makan nanti badan punye sistem imunisasi jadi lemah. thus, seboleh-bolehnya i will avoid using all kind of medicine. muktamad.

but still, there's a time kalau dah sakit sangat, tak tahan sangat, saya akan paksa diri telan sebiji. again, sebiji sahaja. itu pun ibu suruh telan 2 biji paracetamol tadi. sob sob.. rasa macam nak kena demam la. sakit gilos kepala. but things yang best time sakit dekat rumah ni, dapat tidur atas peha ibu sambil ibu picit kepala dengan penuh kasih sayang. selalu adik-adik yang dapat, kite tengok je dari jauh dalam kejelesan. *ayat sedih* tapi tadi tiba-tiba ibu offer nak urut. serius saya terharu sangat sampai menangis kat situ. nasib baik ibu tak nampak. sob sob..

#tiba-tiba teringat masa belum ade adik-adik dulu. masa tu saya jadi anak tunggal sementara. time tu... =') if only i could turn back time...~ oke, back to reality.

tak tau lah. kadang-kadang rasa macam nak ada abang or kakak supaya boleh share beban sama-sama. boleh story morry sama-sama. boleh sedih ketawa sama-sama. nak harap kawan, saya dah letak border dalam diri supaya tak bergantung pada mereka. nak share dengan sahabat, haish.. dorang punye prob lagi berat. tapi dorang oke je. malu nak story prob kecik macam ni. maluuuu~...

dah lama tak bermanja dengan ibu. rindu sangat. sebab tu bila dapat peluang macam tu, rasa terharu sangat. =') eh, anak manja ibu kan dah matang. mane boleh sedih sebab benda kecik macam ni. macam mana nak kawen ni kalau asyik rindu ibu je.. *eheh.jauh pulak aku pikir* =____=



gambar zaman tok kaduk mana yang saya amek ni pun saya tak tau lah. bila saya godek-godek album, baru saya sedar. dah lama tak amek gambar dengan ibu! astaghfirullah.. asyik selca je, sampai lupa nak bergambar dengan yang tersayang. ibu! mianee~..

teringat semester lepas, masa saya rasa separuh jiwa saya dah nak pergi sebabkan peristiwa tu. betapa ibu berusaha nak kuatkan diri saya. betapa ibu dengan nekadnya jenguk saya kat melaka every week supaya saya tak buat benda yang bukan-bukan. betapa ibu  dah habiskan beratus-ratus supaya saya boleh bergelak ketawa menikmati hidup yang saya rasa macam kunun-kunun dah tak bermakna time tu. *melodrama giler ayat. =_=* dengan segala usaha ibu tu, alhamdulillah saya berjaya teruskan perjuangan walaupun ade 2 subjek fail. hohoho... tapi ibu cool je. tak marah pun. macam mana saya tak sayang ibu sangat3?

.
.
.
.
.
*crying*
.
.
.
.
.

mata bengkak. hidung tersumbat. kepala still pening+sakit. pedulikan.
>.<

setiap malam pun nak berfeeling. saya ni...dah nak 'pergi' ke? sebab asyik bukak memory lane je. asyik terfikir pasal benda yang saya tak terfikir sebelum ni. agak-agak kalau saya dah 'pergi' nanti, siapa yang boleh takeover tugas saya ek? aten hari-hari cari gaduh. alia dengan sifat sangat tak matang dia. akim? yang tu lagi la. tak cukup umo. tadi ibu cerita, anak kawan dia, anak first kawan dia, meninggal dalam tidur. arwah baru 14 tahun. meninggal kat asrama. innalillah.. meninggal muda ni ade jugak bagusnya. takdelah nak buat dosa banyak-banyak. tapi... amalan dah cukup ke nak bawak pergi? *gloomy*

saya ade lagu untuk ibu. lagu ost saifulnita yang ibu tengok semalam. heh, dah melekat lagi. adoyai..dengar lagu ni mesti ingat ibu. thanks ibu. thanks for everything. akak nak tidur sambil nanges lagi malam ni.

*padahal ibu tidor bilik sebelah je pun. tapi nak rindu segala bagai. weirdo.*

ku pilih hatimu - ussy ft Andhika apetah nama dye. >.<

mari, berfeeling-feeling bagai. as salam.

p/s--> aku tak tau pun yang nak buang gambar kenangan akan menyebabkan molekul-molekul airmata mula berenang-renang dalam mata. heh. gedik lah. tekan je delete. alang-alang tengah berfeeling ni, meh kita menangis sambil muhasabah diri sama-sama. sob sob..

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...