Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Monday, 19 August 2013

akhir rasa ini. ecececeh.


as salam.

semalam...lupa nak cakap. tazkirah yang ayah bagi aritu bertajuk lebih kurang,

"Apakah amalan sepanjang bulan Ramadhan habis camtu je dibulan Syawal?"

baca quran, solat malam, puasa, solat sunat, semuanyalah. adakah kita masih lagi buat seperti mana di bulan Ramadhan dulu? hmm..geram macam mana pon dengan pakcik tu, saya tetap terkesan dengan apa yang dia cakap. alhamdulillah, masuk arini dah berjaya puasa 3 hari untuk puasa 6 di bulan Syawal. solat sunat? selagi mana saya boleh saya cuba. insyaAllah. bangun malam? sejak kerja ni..saya selalu masuk tidur awal. dan kadang-kadang terjaga di tengah malam. Alhamdulillah. selagi boleh saya buat. mana tau mati bila-bila masa je kan.

hmm.. sejak dua menjak ni jiwa saya kusut sikit. mungkin sebab nikmat kegembiraan yang Allah beri tu, saya dah salah guna menyebabkan dia datangkan sedikit ujian supaya saya kembali pada Dia. dan seriously, saya bersyukur. Alhamdulillah.. =')

ibu..masih lagi begitu. tunaikan tanggungjawab sebagai isteri..tapi jiwa merana. diam je sepanjang masa. moody. saya? takkan nak terukkan lagi keadaan. adek saya tak kuat. saya tau. jadi..saya perlulah kuat. act la macam mana pun. yang penting dorang tak stress. tak runsing. tak sedih.

dan ketika mana jiwa meronta-ronta kusut ni lah mood jiwang saya memuncak. haila.. dengar lirik mendalam sikit, lagi-lagi kalau time tengah dok sorang-sorang. mula lah..air 'hujan' nak turun. dengan laju pulak tu. grrrr... nampaknya..saya masih lagi lemah.depan orang boleh la acting. bila dok bilik sorang-sorang....hurm..


akim-menunggu


najwa latif - i love you.

#ending laki tu macam saya dulu. ahaaa..~ saya still simpan video yang saya buat..yang saya tak bagi kat encik history. nak delete sayang pulak. tp bila tengok dapat la timbul rasa insaf. rasa tak nak buat camtu lagi. >.< 

argh.. kalau letak kat sini playlist jiwang saya kang sampai esoktak sudah. padah esok saya nak kena bangun awal lagi. grrr.. tak boleh jadi ni.

and there is one time saya tumpang kereta Naddy balik rumah. sakit kaki punya pasal. and suddenly dye bukak cd lagu...slow rock. ahaaa.. linkin park, muse, my chemical romance, evenescence....semua tu saya dah tinggalkan. dah lama dah. orang dah berjiwa lembut kan. eheh.. -___-' 

#but still bila lagu-lagu dorang keudara saya still boleh ingat lirik dia. nampak sangat dulu hafal giler-giler. adeeh.. 

and suddenly keluar lagu ni.


my immortal - evanescene.

ohoii~~ nak nanges depan Naddy. thinking of me. thinking of my mom. thinking of women out there..yang pernah alami kejadian camni. haish.. gedik. menyampah betul bila jadi lembek ni. rasa nak belasah diri sendiri. boleh tak?

oke done. dah boleh tidur. at least cara ni boleh elak saya menangis sorang-sorang dalam bilik. penat dah luahkan kat si junior tu.. kalau cerita lagi kang makin mendalam pulak. si dia tu lelaki. tak boleh cerita lebih-lebih. nanti timbul perasaan laen. ish..takmo! *istighfar*


p/s---> mana mana nak cheer up kan ibu. dia yang paling terluka sekarang. dan saya berfikir. senangnya si pakcik tu.. takde pun rasa bersalah. muka cool je. siap boleh ketawa dengan orang laen. kenapa? KENAPA PAKCIIIK?!

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...