Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

Sunday, 18 August 2013

hari yang suram.

as salam.

short entry. kepala pening. kusut. rasa macam baru semalam kami bergelak ketawa satu family. dan arini zapp! sekelip mata je semua benda musnah.

saya memang sangat kagumi ibu. walau macam mana sakit pun hati dia dengan perangai ayah, she keep doing her duty. makan, pakai, semualah. cumanya... dia kurang bercakap. banyak berfikir. dan saya? heh.. masalah sendiri belum settle lagi. datang pulak bala baru. Astaghfirullah.. kena berzikir banyak-banyak ni. kang terkeluar bahasa-bahasa kasar pulak. >__<

kalau dulu..si aten selalu cakap dia benci ayah. jenuh jugak la nak betulkan balik tanggapan dia. walaupun mulut cakap benci, tapi hati sayang. saya tahu. sebab saya dah rasa benda tu. dan sekarang, aten dah besar. dah boleh berfikir sendiri. dia tak cakap benci. dan dia boleh bertindak natural. act macam saya. act like there's nothing happen. supaya tak bagi bebanan pada ibu. that's great.

masalahnya...alia. sekarang dia dah makin besar. dulu dia tak faham..masa mula-mula benda ni jadi.sekarang dia pulak yang tak boleh kawal perasaan. rasa benci meluap-luap. sehinggakan semalam.. masa ayah bagi tazkirah...dia macam tak bagi perhatian. dia...tak boleh terima. hilang hormat. *sigh*

saya berpegang pada prinsip:

"jangan lihat pada siapa yang berkata. tapi lihat pada apa yang dikatakannya."

so...boleh je saya buat macam takde pape jadi. cuma... sampai sekarang saya tak boleh pandang mata ayah. aha! baru saya sedar. bila saya marah...bila saya bengang...bila saya tak dapat terima tapi saya act mcm cool...saya mesti tak pandang mata orang tu. huhuhu...

sumber:

satu lagi bala bagi saya..bila someone tak faham yang kita perli dia tapi dia pulak pegi anggap benda tu betul dan kalutkan lagi keadaan. sekarang, Mr. Teddy ingat saya desperate nak cari laki sebab si Kak Friz (bukan nama sebenar) pegi cerita apa yang dia faham. bukan apa yang saya nak sampaikan.

"Farah, akak da cakap kat Mr. Teddy pasal cerita yang Farah cerita tu."

" *muka toya* oh... then?"

"dia cakap 'abg ni jenis yang setia. Farah nak ke kat abg?' "

" WHATTTTTT?!!!"

"akak baru balek dari amek dye tadi. akak kan tak kompem nak kawen dengan dye ke tak. nanti kalau akak dah pegi merantau pastu jumpe orang laen boleh la Farah amek dye."

"pffffttt..."

bala. ini satu bala. kalau bala yang akim bagi tadi bila mana dye pegi cakap kat jiran (kawan dye) yang saya nak kat abg kawan dye yang mana dulu pernah ada history tu...saya boleh lagi elak sebab saya bukan jenis yang suka kuar rumah tunjuk muka. so probability terjumpa kalau keluar rumah tu dapat dikurangkan.

TAPI YANG NI dah kes berat hoooiii. kalau betul-betul kak Friz jumpe lelaki laen pastu Mr. Teddy tagih balik kata-kata tu....? erk... >.<

#dan tiba-tiba kak Friz cakap dia kirim salam. gulp.

bala. bala dan sekali lagi bala. >___<'

sumber:

0 cot-cet cot-cet mereka...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...