2018 will be missed.

As salam.

Happy New Year gais.

Here, my latest picture on the New Year Eve. Ada kenduri cukur jambul untuk my anak sedara, Marissa.


Dalam menghabiskan sisa baki 2018, berbekalkan 4 minggu di bulan Disember saya cuba untuk berdiet IF yang tengah popular sekarang, dan end up turun 4 kg dalam 2 minggu.

YEAY!

dan kemudian saya lupa yang saya tengah berdiet maka naik balik berat 2kg which my weight dah kembali normal seperti awal tahun ni. Oh, tak normal pun. masih Overweight. bila ntah nak turun jadi normal. Pfftt..

macam-macam benda jadi di penghujung tahun 2018. antaranya,

1. saya potong rambut (belah depan) sendiri. yes, sendiri. Acah-acah nak buat fringe hairstyle. 

and it's works! masa saya freehair kat toilet office sebab nak cuci muka ada beberapa kawan chinese tak kenal saya.

"haiya Farah, i though u staff baru."

kata Shu Zhen. kekeke..


2. I finished my PTPTN. yeay!!
alhamdulillah duit dalam EPF cukup untuk habiskan sisa sisa PTPTN saya yang tinggal setahun setengah lagi. paling best dapat diskaun 20% kalau bayar lump sum. Glad that i make it eventhough last-last minit tu banyak problem jadi.


3. Iphone 7 to Iphone Xs. errk?

okey yang ni quite merepek. Plan asalnya nak cari Iphone 6 untuk ayah sempena upcoming birthday dia bulan 1 ni. tapi entah macam mana end up saya yang tukar phone. berhutang lagi lah nampaknya. Iphone 7 bagi ke ibu, dan Iphone 6 ibu bagi pada ayah. tukar semua jadi macam baru. masuk dalam kotak balut balut pastu bagi ayah last week.

punya lah dia happy. hehe.

tapi sorry lah ayah. tak jadi belikan yang baru. sebab kakak tamak. sobs. tempted tengok iphone Xs tu.





4. Pakteh nak belanja pergi Umrah.

like whooaaaa. i was like.... speechless. tak pernah terfikir pasal umrah. and i was thinking...

'Aku ni dah ready ke?'

so saya fikir ni peluang keemasan. mesti kena grab. dah la orang nak belanja.setelah saya tekadkan hati, nak tanya my head department boleh ke tak ambil cuti sampai dua minggu untuk pergi Umrah sekali dapat tahu;

"ferra, this month Ferra kena pergi DR (Digital Revolution) tau. Kak Siti dah nominate nama Ferra bla bla..."


erk.


"Ferra, lepasni Ferra kena pergi DR Pasal Fixed Asset jugak tau. sebab akak kena pergi bla bla.."

kesimpulannya, bukan rezeki saya lagi. Kalau memang rezeki saya untuk buat Umrah tu, mesti Allah permudahkan segalanya. sobs.

TAPI, ajakan pakteh ni memang dah mula buka mata dan minda saya. selama ni saya fikir;

'Umrah buat dengan Haji la nanti.'

'Aku belum ready. aku jahat. tak layak nak pergi rumah Allah.'

sedih. Tapi takpe. Azam tahun baru, bila ada opportunity untuk tunaikan Umrah terus je grab!


5. Travel oversea berdua dengan Mizat.

yang ni alhamdulillah berjaya. siap buat entry lagi


This year (2019) insyaAllah, Bangkok. kena fikir dalam-dalam sikit sebab Bangkok bahaya pergi berdua. lagi-lagi nak drive sendiri. kena banyak buat research. nanti la saya fikirkan.


6. Buat aktiviti lasak.

Kak Fiza cakap gaya saya seperti perempuan lembik yang hanya tau menangis, melawa, jalan kat shopping mall.

pffttt..

dia tak kenal saya. saya suka benda lasak. lagi suka tengok cerita hantu daripada cerita cinta. so bila saya ajak dia main water rafting dia macam percaya tak percaya je. ahaaa!~


but i did it. 2 kali. di Bali dan di Kuala Kubu Baru. Dan saya main ATV merentas sungai dan sawah di Bali.


kayaking tu tak kira la berapa kali dah. tasik ke, laut ke, semua yang ada semua kita main.



hiking pun dah start buat. mula dengan broga, end up masuk sungai. hahaha.



wall climbing, siap masuk tournament lagi. Tapi kalah. dapat no.3 out of 3. kekeke.. marathon 7km, dan pelbagai lagi.ahaha.. semua random. rasa nak buat, terus je saya buat.


bila tengok balik banyak juga benda tak buat tahun lepas. nak buat, tapi tak terbuat. insyaAllah kita cuba untuk tahu ni. arasso?

sekian cerita dan berita. wassalam.

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...