Selamat Tinggal 2017.

As salam.


Hai gais. Long time no see. Happy new year by the way. And Smile!

Hew hew.


Muka macam orang meneran kan? Fugly. (Freaking' Ugly)

And so a year has passed. Tahun 2017 adalah tahun untuk saya 'keluar-dari-comfort-zone'. What did i do sepanjang 2017? Here's the list;

1. Tukar tempat kerja.

Dari Tuck Hua Metal Works Sdn Bhd kepada UEM Edgenta Berhad. Daripada seorang account assistant kepada seeorang finance executive. Daripada seorang yang tak pedulikan dunia luar kepada seorang yang kisahkan tentang hal dunia. eh ehh?






2. Having a Crush. pfftttt.

Yeah. Itu juga sebuah achievement buat saya. why? because i have been ignorant for a while. Tak berapa nak kisahkan perasaan orang lain sekali huh, ambil kau. Sakitnya bila ada one sided crush on someone. happy. sedih. jealous. Semua ada. but then its all gone once orang yang kita crush tu dah ada girlfriend. so, marilah move on. sobs..

3. Siblings Roadtrip!

Tahun 2017 saya akhiri dengan sebuah perjalanan tanpa ibubapa yang hanya berbekalkan pelan last minit dan perancangan yang tidak dirancang. Lols. Impromptu plan always the best. But of course, dengan izin Allah. Soooo many things happened which i will enclosed it in my next post, insyaAllah.







4. Productive Ferra.

Tahun 2017 menyaksikan seorang Ferahime yang debab berjaya melakukan beberapa aktiviti lasak yang dah lama dia idamkan tapi tak berjaya nak buat. Takdelah berapa lasak pun tapi sebagai permulaan, not bad. Water rafting. Memandu ke genting dan Fraser Hills tanpa ayah (bahahaha Akim taubat taknak naik kereta dengan saya kalau pergi tempat tinggi lagi). Exploring Cave with Cik Mizat (yang saya dapat jumpa setahun sekali je ). Snorkeling (setiap tahun wajib buat!). Dan banyak lagi yang insyaAllah saya akan teruskan buat. Jyeeaahh! Move your butt sistaarr!





5. Goodbye depression. Hello Friends!

Depression is something yang saya notice saya dapat sejak putus cinta beberapa tahun yang lepas. tapi sebenarnya bila saya buat researched (with google of course) saya dah alami benda ni since kecik lagi. whooo.. i wonder how i was survived tanpa jadi macam Jonghyun kumpulan Shinee tu. (RIP) Alhamdulillah ada Tuhan yang masih menyayangi saya. sebab tu orang cakap,

"orang yang banyak ketawa tu sebenarnya orang yang paling bersedih"

Heh. No doubt.

Allah gave me a lots of new friend which i feel like a family. And i love them very much.








And lotssssss of things happened. takpe biarlah ia tersimpan kemas didalam memori. Dan mulakan 2018 dengan resolusi yang baru. InsyaAllah. until next time, wassalam.

You Might Also Like

0 cot-cet cot-cet mereka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...